Дирекция Административно-правно и финансово-стопанско обслужване
ФУНКЦИИ НА ДИРЕКЦИЯ „АДМИНИСТРАТИВНО-ПРАВНО И ФИНАНСОВО-СТОПАНСКО ОБСЛУЖВАНЕ“
Общата администрация изпълнява функции по техническото осигуряване на дейността на изпълнителния директор, на специализираната администрация и на териториалните звена към специализираната администрация по отношение на:
- правно-нормативното обслужване;
- информационното обслужване на агенцията;
- човешките ресурси;
- отбранително-мобилизационната подготовка и противопожарната охрана на агенцията;
- безопасните условия на труд;
- протоколната дейност;
- управлението на собствеността на агенцията;
- финансово управление, контрол и счетоводна отчетност;
- деловодното обслужване.
Общата администрация осигурява дейностите по административното обслужване на физически и юридически лица.
Общата администрация е организирана в дирекция „Административно-правно и финансово-стопанско обслужване“.
Дирекцията:
- оказва правно съдействие на ръководството на агенцията за законосъобразното изпълнение на нейните функции;
- разработва и предлага решения по правни проблеми, свързани с дейността на агенцията;
- разработва предложения за необходимостта от актуализиране и хармонизиране на националното законодателство в областта на железопътния транспорт с правото на Европейския съюз;
- разработва предложения за сключване, присъединяване, ратифициране, денонсиране и изменение на международни договори и за участие в международни железопътни организации;
- участва в разработването и предлага проекти на подзаконови актове в областта на железопътния транспорт;
- подготвя правни становища по проекти на нормативни актове;
- осъществява процесуалното представителство на агенцията и предприема правни действия за своевременното събиране на вземанията на агенцията;
- осъществява финансовата дейност, счетоводната отчетност и функционирането на изградените системи за финансово управление и контрол;
- организира съставянето, съгласуването и изпълнението на бюджета на агенцията;
- осъществява контрол по изготвянето и оформянето на първичните счетоводни документи, както и по издаването, събирането и осчетоводяването на първичната счетоводна документация;
- организира законосъобразното и целесъобразното извършване на финансовите операции;
- организира и участва в годишната инвентаризация на агенцията;
- разработва длъжностното и поименното длъжностно разписание;
- изготвя, оформя и съхранява трудовите и служебните досиета на служителите в агенцията и ги поддържа в съответствие с Кодекса на труда и Закона за държавния служител;
- осъществява информационното обслужване на агенцията;
- извършва административното обслужване на персонала на агенцията;
- разработва военновременния план на агенцията и организира оперативната подготовка на личния състав на агенцията за работа в условия на криза;
- организира, осигурява и контролира охранителния и пропускателния режим в сградата на агенцията.
- осигурява административното обслужване на физически и юридически лица, като прилага системата „едно гише“.